Open menu

    Мастер струковне студије - ФИЗИОТЕРАПИЈА

     

    Мастер струковне студије у оквиру студијског програма Физиотерапија представљају високо стручну едукацију медицинског кадра са акцентом на струковном теоријском и практично примењивом знању.

    Модерно конципиран наставни план и програм, високо професионални и реномирани наставни кадар, са огромним клиничким искуством, као и реномиране наставне базе, гарантују оптималну едукацију високог струковног медицинског кадра на нивоу мастер струковних студија. Садржај студијског програма покрива сва подручја битна за образовање и рад будућег струковног мастер физиотерапеута у области хабилитације и рехабилитације. Програм је усклађен и у извесној мери унапређен у односу на сличне студијске програме у околним земљама и Европи. Методе извођења наставе су осавремењене видео презентацијама, демонстрацијама и потпуним увежбавањем потребних вештина, дискусионим групама, јавним часовима, елементима истраживачке методологије у хабилитацији и рехабилитацији, радом на рачунарима, информатиком и статистиком, менторским праћењем сваког студента и на крају израдом завршног мастер рада. Суштина овог студијског програма је теоријска и практична едукација за струковне мастер физиотерапеуте који треба да усвоје вештине које се примењују у савременим концептима рехабилитације болесника у различитим областима медицине и код различитих обољења у неурологији, ортопедији, хирургији, интерној медицини, спортској медицини и др., да овладају руковањем модерним електронским апаратима за примену одговарајућих рехабилитацијских процедура, и да усвоје најсавременије хабилитационе и рехабилитационе методе и технике. Програм је дефинисан у складу са следећим принципима, дефинисаним Законом о високом образовању Републике Србије, као и Болоњском декларацијом:

    • Мастер струковне студије трају две године (четири семестра).
    • Настава из једног предмета се изводи у току једног семестра.

    Студијски програм има укупно 16 предмета, а од тог броја студент полаже 14, уз завршавање 240 сати клиничке стручне праксе и одбрану завршног рада.

    • На првој години студија студент има седам наставних предмета и стручну праксу.
    • На другој години студија студент има пет наставних предмета (три обавезна предмета и два изборна предмета), стручну праксу, предмет завршног мастер рада (ПИР) и мастер рад.
    • Студент је оптерећен активном наставом до 24 часa, током једне радне недеље.
    • Примењен је европски систем преноса бодова (кредита) - ЕСПБ.
    • Струковне мастер студије имају укупно 120 ЕСПБ.
    • Укупан број ЕСПБ, за сваки предмет, студент остварује на основу степена извршавања предиспитних и испитних обавеза.
    • Оцењивање студената се изводи оценама од 5 до 10, односно на основу европске скале, која је истоветна за све земље Европе, које припадају „Европском образовном простору”.
    • Сви предмети, предвиђени наставним планом и програмом, подељени су на обавезне (12) и изборне (4). Са листе изборних предмета, студент се опредељује за укупно два изборна предмета у току студирања.

    Обезбеђено је континуирано праћење и анализа успешности студирања, на основу којих се доносе мере за побољшање процеса образовања и успешности студирања.

    Студијски програм мастер струковних студија Физиотерапија има јасно дефинисану сврху и улогу у образовном систему јер омогућава образовање високопрофесионалног кадра са широким спектром знања и вештина у области рехабилитације.  Студијски програм мастер струковних студија Физиотерапија има јасно дефинисану сврху и улогу и у здравству и одговара нараслим потребама за ефикасном и правовременом хабилитацијом и/или рехабилитацијом, које подразумевају: бригу о деци са ризиком у психомоторном развоју, све већем броју пацијената са повредама и последицама обољења централног и периферног нервног система, као и о старим лицима чији број и обим њихова функционалне онеспособљености расте у нашем друштву, Оптимална теоријска и практична обука физиотерапеутског кадра на мастер струковном нивоу представља императив у процесу имплементације савремених и актуелних научних и стручних сазнања у хабилитационе и рехабилитационе праксе данашњице.

    Савремени струковни  мастер физиотерапеут, поред обавезног теоријског знања, у потпуности влада струковним вештинама, оптималним и ефикасним кинезитерапијским и физикалнотерапијским процедурама, савременим мотодама и техникама хабилитације и рехабилитације болесних, повређених и лица са различитим облицима онеспособљености и других клијената којима је потребна додатна здравствена брига, заштита и функционално оспособљавање.

    Процес струковне едукације у Високој медицинској школи струковних студија "Милутин Миланковић", уз сталне иновације наставних планова и програма и увођење нових знања и вештина, подразумева и негујућ однос према развијању хуманих и етичких принципа рада у здравственој струци, у складу са свим прихваћеним међународним етичким кодексима.

    Сврха студијског програма је:

    1. Подизање нивоа стручних компетенција струковних мастер физиотерапеута: високо образовани струковни  мастер физиотерапеут мора, по завршетку мастер струковних студија, бити оспособљен за реалан, свакодневни практичан рад са пацијентима у процесу хабилитације и рехабилитације, тј. да у потпуности влада струковним вештинама, оптималним и ефикасним процедурама, методама и техникама хабилитације и рехабилитације. Та знања и вештине ће струковном мастер физиотерапеуту омогућити рад на пословима превенције и рехабилитације оболеле деце, одраслих и старих људи у здравству, а поред тога и рад у спортским клубовима, фитнес центрима, бањским лечилиштима, итд.
    2. Усклађивање образовања са реалним потребама друштва и система здравствене заштите. Струковни мастер физиотерапеути својим професионалним радом допринеће развоју система здравствене заштите у Републици Србији.
    3. Усклађивање образовања физиотерапеута Републике Србије са образовањем физиотерапеута у Европи и омогућавање трансфера стечених кредита.
    4. Увођење система квалитета у образовању у оквирима међународних стандарда. Високо образовани струковни мастер физиотерапеут мора да усвоји и основна знања и вештине потребне за организацију рада и руковођење у појединим секторима у оквиру рехабилитационих центара и других здравствених институција.
    5. Процес струковне едукације у Високој медицинској школи струковних студија "Милутин Миланковић", уз сталне иновације наставних планова и програма и увођење нових знања и вештина, подразумева и негујућ однос према развијању хуманих и етичких принципа рада у здравственој струци, у складу са свим прихваћеним међународним етичким кодексима.

     

    Циљеви студијског програма мастер струковних студија Физиотерапија су:

    1. Да струковним мастер физиотерапеутима пружи максимум савременог теоријског знања из медицине и тангентних подручја, неопходног за ефикасан рад у хабилитацији и рехабилитацији пацијената и других клијената који траже додатну здравствену бригу, заштиту и функционално оспособљавање.
    2. Да струковним мастер физиотерапеутима пружи могућност оптималног савладавања и реалног увежбавања вештина, односно процедура, метода и техника, неопходних за процесе хабилитације и рехабилитације различитих популација пацијената и клијената.
    3. Да струковним мастер физиотерапеутима у склопу најсавременије едукације и менторског рада, пружи елементе контроле, праћења и истраживања у процесу ране детекције, функционалне дијагностике, хабилитације и рехабилитације различитих популација болесника и клијената, који би на бази савремене информатичке и статистичке анализе били основ за даље унапређење процеса ране детекције, правовремене дијагностике, хабилитације и рехабилитације и побољшања едукације струковних мастер физиотерапеута.
    4. Да струковним мастер физиотерапеутима, поред савременог теоријског знања и увежбавања и усвајања практичних вештина у процесима хабилитације и рехабилитације, пружи и довољно општег и допунског образовања кроз изборне предмете и едукативне курсеве и семинаре.
    5. Да кроз цео процес едукације струковних мастер физиотерапеута провејава дух хуманости, посвећености и етичности, тако неопходан за квалитетан рад здравствених радника и сарадника.

     

    Компетенције свршених студената студијског програма мастер струковних студија Физиотерапија

    Студијски програм мастер струковних студија Физиотерапија дизајниран је да оспособи свршене студенте да:

    • примењују напредна теоријска и практична стручна знања из области кинезитерапије и физикалне терапије самостално или у тиму,
    • критички размишљају и решавају сложене проблеме, користећи сву потребну опрему (кинезиотејп траке, уређаје за ултразвучну, електро, магнетну и ласерску терапију, апарат за транскутану електричну нервну стимулацију итд.), а уз поштовање етичких стандарда професије и закона,
    • оспособљавају пацијенте да користе помагала,
    • успешно комуницирају са пацијентима и мотивишу их за активно учешће у процесу рехабилитације, али и да комуницирају и са породицама пацијената и члановима медицинског тима,
    • организују, контролишу и обучавају друге за рад,
    • планирају и спроводе истраживања у области рехабилитације, обрађују податке уз помоћ одговарајућих статистичких процедура и објављују налазе истраживања широј стручној јавности,
    • воде здравствену документацију и евалуирају процес рехабилитације,
    • прате и усвајају новине у овој области, радећи стално на свом усавршавању и унапређивању праксе.

    Исходи учења подразумевају између осталог, познавање човековог тела и његове моторике, познавање и коришћење дијагностичих поступака и инструмената, извођење савремених физиотерапеутских рехабилитационих процедура и вежби, коришћење савремених уређаја за рехабилитацију, коришћење информационих технологија и роботике у рехабилитацији итд.

    Струковни мастер физиотерапеути бивају оспособљени за рад на превенцији, лечењу и рехабилитацији у здравственим установама свих типова, бањским лечилиштима, спортским клубовима, као и у приватној пракси. Од студената који заврше овај програм очекујемо и да повећају стручну и стваралачку ефикасност, као и да наставе да се перманентно стручно усавршавају.

     

    Структура студијског програма

    Редни број

    Шифра

    Назив

    Сем.

    Активна настава

    Ост.

    ЕСПБ

    Обавезни/
    Изборни

    О/И

    Тип предмета

    П

    В

     ДОН

    СИР/ПИР

    ПРВА ГОДИНА

    1.

    МСС001

    Хомеостатски системи

    I

    30

    30

    0

    0

    60

    4

    О

    Стручно-апликативни

    2.

    МСС003

    Вештине комуникације у здравственом тиму

    I

    45

    45

    0

    0

    105

    7

    О

    Академско-општеобразовни

    3.

    МСС007

    Квалитет живота у вези са здрављем

    I

    45

    45

    0

    0

    105

    7

    О

    Академско-општеобразовни

    4.

    МСС014

    Моторичко учење и моторичко понашање

    I

    60

    60

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни

    5.

    МСС005

    Поремећаји хомеостазе

    II

    30

    30

    0

    0

    60

    4

    О

    Стручно-апликативни

    6.

    МСС015

    Процена у рехабилитацији

    II

    60

    60

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни

    7.

    МСС013

    Физикална медицина у спорту

    II

    60

    60

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни

    8.

    МСФ004

    Стручна пракса 1

    II

    0

    0

    0

    0

    120

    8

    О

    Стручно-апликативни-клинички

    Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, остали часови) и ЕСПБ на години

    330

    330

    0

    900

    60

     

     

    Укупно часова активне наставе на години

    630

    900

    60

     

     

    ДРУГА ГОДИНА (ЗАВРШНА ГОДИНА)

    9.

    МСС027

    Квалитативнa и квантитативнa истраживања у рехабилитацији

    III

    30

    30

    0

    0

    60

    4

    О

    Стручно-апликативни

    10.

    МСС026

    Окупациона терапија

    III

    75

    75

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни

    11.

    МСС028

    Реахабилитација заснована на доказима

    III

    45

    45

    0

    0

    90

    6

    О

    Стручно-апликативни

    12.

    МСФ008

    Стручна пракса 2

    III

    0

    0

    0

    0

    120

    8

    О

    Стручно-апликативни-клинички

    13.

    МСС006

    Изборни блок 1: Превенција и унапређење менталног здравља

    IV

    30

    30

    0

    0

    75

    5

    И

    Стручно-апликативни

    13.

    МСС020

    Изборни блок 1: Психомоторни развој детета и стимулација развоја

    IV

    30

    30

    0

    0

    75

    5

    И

    Стручно-апликативни

    14.

    МСС021

    Изборни блок 2: Психологија интерперсоналних односа

    IV

    30

    30

    0

    0

    75

    5

    И

    Стручно-апликативни

    14.

    МСС022

    Изборни блок 2: Рационална фармакотерапија

    IV

    30

    30

    0

    0

    75

    5

    И

    Стручно-апликативни

    15.

    МСФ023

    Предмет мастер завршног рада (ПИР)

    IV

    0

    0

    0

    180

    0

    12

    О

    Стручно-апликативни-клинички

    16.

    МСФ024

    Мастер рад

    IV

    0

    0

    0

    0

    150

    10

    О

    Стручно-апликативни-клинички

    Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, СИР/ПИР, остали часови) и ЕСПБ на години

    210

    210

    180

    720

    60

     

     

    Укупно часова активне наставе на години

    600

    720

    60

     

     

    Укупно часова активне наставе, остали часови и бодова за све године студија

    1230

    1620

    120

     

     

     

    Књига предмета   Књига наставника
     

     

    Контакт

    Висока медицинска школа струковних студија
    "Милутин Миланковић" Београд

    Црнотравска 27
    11000 Београд

    Тел: +381 11 3530-600
    Факс : +381 11 3530-642

     

    Где смо?

    Бонитет

    ERASMUS повеља

    © 2023. ВМШСС "Милутин Миланковић". Сва права задржана.